WYDZIAŁ OGÓLNO – ORGANIZACYJNY
ul. Południowa 1, 98-100 Łask
Naczelnik |
Joanna Dębkowska |
43 675 68 11 |
organizacyjny@lask.com.pl |
Inspektor |
Marlena Tokarek-Śnieg |
43 675 68 10 |
kadry@lask.com.pl |
Starszy Informatyk |
Andrzej Karczmarz |
43 675 68 26 |
informatyk@lask.com.pl |
Informatyk |
Tomasz Idzikowski |
43 675 68 26 |
informatyk2@lask.com.pl |
Referent |
Anna Kłos |
43 675 68 14 |
biurorady@lask.com.pl |
Referent |
Karolina Grzanka-Krata |
43 675 68 14 |
biurorady@lask.com.pl |
Referent |
Magdalena
Nowak-Grabarczyk |
43 675 68 13 |
sekretariat@lask.com.pl |
Inspektor |
Marcelina Krzesińska |
43 675 68 16 |
organizacyjny2@lask.com.pl |
Referent |
Monika Binas |
43 675 68 14 |
biurorady@lask.com.pl |
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych |
Natalia Gierczak |
43 675 68 16 |
organizacyjny2@lask.com.pl |
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych |
Joanna Zapała |
43 675 68 10 |
kadry2@lask.com.pl |
Kierowca/ Inspektor |
Piotr Pluciński |
43 675 68 47 |
promocja@lask.com.pl |
Kierowca/ Inspektor |
Rafał Szymczyk |
43 675 68 47 |
promocja3@lask.com.pl |
Robotnik gospodarczy-Sprzątaczka |
Justyna Lange |
– |
– |
Robotnik gospodarczy-Sprzątaczka |
Aleksandra Krawczyk |
– |
– |
Robotnik gospodarczy-Sprzątaczka |
Jadwiga Milcz |
– |
– |
Konserwator-Dozorca -Goniec |
Tadeusz Pietruszka |
– |
– |
Konserwator-Dozorca |
Bogdan Walczak |
– |
– |
..
..
Wydział Ogólno-Organizacyjny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną Rady, Komisji i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, spraw dotyczących problematyki prawno-administracyjnej. Prowadzi sprawy z zakresu kultury, promocji i rozwoju, kultury fizycznej oraz nadzoru nad stowarzyszeniami.
..
Do zakresu działania Wydziału należą sprawy:
..
1. W zakresie spraw organizacyjnych:
1) opracowywanie projektów nowelizacji statutu Powiatu;
2) opracowywanie i wdrażanie projektów nowelizacji Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Wynagradzania Starostwa, a także kontrola ich realizacji;
3) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
4) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;
5) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
6) prowadzenie zbioru porozumień dotyczących zadań powierzonych innym jednostkom;
7) prowadzenie rejestru i zbioru Zarządzeń Starosty oraz jego udostępnianie.
2. W zakresie obsługi Rady i Zarządu:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Zarządu i Komisji;
2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady, Zarządu i Komisji;
3) protokołowanie obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji;
4) prowadzenie rejestru:
a) uchwał Rady i Zarządu,
b) wniosków i opinii Komisji,
c) interpelacji i wniosków radnych;
5) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady i Zarządu, wniosków Komisji, interpelacji i wniosków radnych zainteresowanym naczelnikom Wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem;
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
7) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
8) wykonywanie zadań związanych z wyborami i referendum.
3. W zakresie obsługi kancelaryjnej:
1) prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty;
2) przyjmowanie korespondencji i przekazywanie do dekretacji;
3) prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
4) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą.
4. W zakresie kadr i szkoleń:
1) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
2) organizowanie i przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska pracy pracowników samorządowych.
3) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
4) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.
5) organizowanie i koordynowanie praktyk zawodowych oraz staży absolwenckich.
6) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej.
7) prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych;
8) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą;
9) prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników.
5. W zakresie spraw ogólnych:
1) wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych na terenie Powiatu;
2) prowadzenie spraw związanych z powołaniem, zmianą składu powiatowej rady zatrudnienia;
3) przekazywanie sprawozdań zbiorczych o udzielonej pomocy publicznej i współdziałanie w tym zakresie z jednostkami udzielającymi pomocy oraz z wydziałami;
4) wykonywanie zadań związanych z bezpieczeństwem informacji i ochroną danych osobowych;
5) prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem podmiotów zobowiązanych do przyjęcia skazanych w celu wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne oraz pracy społecznie użytecznej w zamian nieściągalnej grzywny.
6. W zakresie zamówień publicznych:
1) organizowanie i przeprowadzanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych;
2) opracowywanie dokumentacji przetargowej we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Starostwa i jednostkami organizacyjnymi Powiatu;
3) zapewnienie zgodności realizowanych zamówień publicznych z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
4) prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
5) przygotowywanie planu zamówień publicznych na dany rok kalendarzowy;
6) współpraca ze Skarbnikiem Powiatu i Głównym Księgowym Starostwa przy organizacji przetargów i opracowywaniu dokumentacji przetargowej;
7) czuwanie nad kompletnością dokumentacji przetargowych;
8) publikacja ogłoszeń zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na tablicy ogłoszeń, w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Starostwa.
7. W zakresie spraw gospodarczych i obsługi administracyjnej:
1) gospodarowanie środkami na wydatki związane z utrzymaniem Starostwa;
2) zarządzanie budynkami Starostwa;
3) prowadzenie działalności związanej z technicznym funkcjonowaniem Starostwa, w tym planowanie i prowadzenie remontów oraz konserwacji wyposażenia technicznego pomieszczeń biurowych;
4) zabezpieczenie mienia Starostwa przed kradzieżą, włamaniem i pożarem;
5) prowadzenie gospodarki środkami trwałymi, wyposażenie Starostwa w materiały biurowe, druki, pieczątki oraz tablice;
6) prowadzenie spraw związanych z taborem samochodowym;
7) prowadzenie prenumeraty czasopism i wydawnictw zamawianych do Starostwa;
8) prowadzenie rejestru pieczęci i pieczątek Starostwa;
9) zabezpieczenie łączności, nadzór nad sprawnością sieci telefonicznej i rozliczanie rachunków telefonicznych;
10) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
11) prowadzenie archiwum zakładowego;
12) ewidencja zakupu książek.
8. W zakresie obsługi informatycznej:
1) administrowanie siecią komputerową Starostwa;
2) obsługa informatyczna i współdziałanie z Wydziałem Edukacji i Zdrowia w prowadzeniu strony internetowej Starostwa;
3) współdziałanie w zakresie zakupu sprzętu komputerowego, prowadzenie polityki zakupów;
4) aktualizacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej;
5) zabezpieczenie stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych w stosunku do oprogramowania używanego w Starostwie;
6) zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych w systemie informatycznym i ręcznym;
7) administrowanie i nadzór nad elektronicznym obiegiem dokumentów w zakresie obsługi technicznej;
8) organizowanie informacji wizualnej Starostwa.
9. W zakresie kultury:
1) umieszczanie na zabytkach nieruchomych znaków, że zabytek podlega ochronie;
2) wydawanie decyzji o zabezpieczeniu zabytku nieruchomego w formie czasowego zajęcia w przypadku, gdy zagraża mu zniszczenie lub uszkodzenie;
3) opracowanie powiatowego programu opieki nad zabytkami;
4) stanawianie społecznego opiekuna zabytków oraz cofanie takiego ustanowienia;
5) prowadzenie powiatowej biblioteki publicznej;
6) nadzór nad organizacją powiatowych imprez kulturalnych;
7) organizacja świąt państwowych, uroczystości patriotycznych i rocznicowych;
8) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem muzeów oraz nabywanie muzealiów;
9) przygotowywanie propozycji z zakresu finansowania bieżącej działalności remontowanych obiektów kultury oraz kontrolowanie wykorzystania wydatkowanych na te cele środków budżetowych;
10) prowadzenie spraw z zakresu szeroko pojętej wymiany kulturalnej: krajowej i zagranicznej;
11) tworzenie sprzyjających warunków organizowania działalności kulturalnej na terenie Powiatu.
10. W zakresie kultury fizycznej:
1) tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej;
2) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej;
3) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych rejestrowanych przez Starostę;
4) organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju.
11. W zakresie nadzoru nad stowarzyszeniami:
1) nadzór nad działalnością stowarzyszeń;
2) opracowywanie corocznego programu współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
3) organizowanie i koordynowanie bieżących kontaktów pomiędzy Powiatem i organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
12. w zakresie integracji europejskiej, promocji i rozwoju:
1) opracowywanie materiałów w zakresie kompleksowego programowania i ustalania strategii rozwoju Powiatu;
2) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych oraz współdziałanie w przygotowywaniu informacji prasowych i publikacji o Powiecie;
3) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu w kraju i za granicą;
4) koordynowanie prac związanych z powstawaniem i uaktualnianiem informacyjnego serwisu elektronicznego;
5) organizowanie konferencji prasowych Starosty;
6) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem strony internetowej Powiatu oraz Biuletynu Informacji Publicznej;
7) prowadzenie Kroniki Powiatu;
8) udzielanie informacji środkom przekazu w sprawach Powiatu oraz dbanie o dobry wizerunek Powiatu i Starostwa w mediach.