Wydział Ogólno – Organizacyjny
Naczelnik | Joanna Dębkowska | 43 675 68 11 | organizacyjny@lask.com.pl |
Podinspektor | Monika Binas | 43 675 68 14 | zarzad@lask.com.pl |
Informatyk | Tomasz Idzikowski | 43 675 68 26 | informatyk2@lask.com.pl |
Starszy Informatyk | Andrzej Karczmarz | 43 675 68 26 | informatyk@lask.com.pl |
Referent | Anna Kłos | 43 675 68 14 | biurorady@lask.com.pl |
Inspektor | Marcelina Krzesińska | 43 675 68 16 | organizacyjny2@lask.com.pl |
Referent | Magdalena Nowak-Grabarczyk | 43 675 68 13 | sekretariat@lask.com.pl |
Inspektor | Marlena Tokarek-Śnieg | 43 675 68 10 | kadry@lask.com.pl |
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych | Wiktoria Otocka |
43 675 68 10 |
kadry2@lask.com.pl |
Pomoc administracyjna |
Natalia Gierczak | 43 675 68 16 | organizacyjny2@lask.com.pl |
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych | Natalia Pawęta | 43 675 68 47 |
promocja3@lask.com.pl |
Referent |
Joanna Zapała | 43 675 68 47 |
promocja@lask.com.pl |
Kierowca/Podinspektor |
Bartłomiej Bordowicz |
43 675 68 47 |
promocja2@lask.com.pl |
Robotnik gospodarczy-Sprzątaczka | Aleksandra Krawczyk | – | – |
Robotnik gospodarczy-Sprzątaczka | Justyna Lange | – | – |
Robotnik gospodarczy-Sprzątaczka | Jadwiga Milcz | – | – |
Konserwator-Dozorca -Goniec | Tadeusz Pietruszka | – | – |
Konserwator-Dozorca | Bogdan Walczak | – | – |
Konserwator-Dozorca -Goniec |
Arkadiusz Owczarek |
– | – |
Wydział Ogólno-Organizacyjny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną Rady, Komisji i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, spraw dotyczących problematyki prawno-administracyjnej. Prowadzi sprawy z zakresu kultury, promocji i rozwoju, kultury fizycznej oraz nadzoru nad stowarzyszeniami.
Do zakresu działania Wydziału należą sprawy:
1. W zakresie spraw organizacyjnych:
a) opracowywanie projektów Statutu Powiatu i jego nowelizacji;
b) opracowywanie i wdrażanie projektów nowelizacji Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Wynagradzania Starostwa, a także kontrola ich realizacji,
c) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
d) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
e) prowadzenie zbioru porozumień dotyczących zadań powierzonych innym jednostkom,
f) prowadzenie rejestru i zbioru aktów normatywnych Starosty oraz jego udostępnianie,
g) prowadzenie dokumentacji z zakresu działania Związku Powiatów Polskich,
h) prowadzenie rejestru oraz koordynowanie działań związanych z dostępem do informacji publicznej,
g) opracowywanie Raportu o stanie Powiatu,
h) prowadzenie dokumentacji audytu wewnętrznego.
2. W zakresie obsługi Rady i Zarządu:
a) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Zarządu i Komisji,
b) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady, Zarządu i Komisji,
c) protokołowanie obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji,
d) prowadzenie rejestrów:
– uchwał Rady i Zarządu,
– uchwał komisji (opinii i wniosków),
– interpelacji i wniosków radnych,
– wniosków i postulatów mieszkańców i innych podmiotów przekazanych do Rady i Zarządu;
e) przekazywanie do realizacji uchwał Rady i Zarządu, wniosków komisji, interpelacji i wniosków radnych oraz wniosków i postulatów mieszkańców i innych podmiotów przekazanych do Rady i Zarządu zainteresowanym naczelnikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
f) przekazywanie uchwał Rady i Zarządu do ogłoszenia i badania zgodności z prawem,
g) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
h) wykonywanie zadań związanych z obsługą organizacyjną wyborów i referendów,
i) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi Radnych Powiatu.
3. W zakresie obsługi kancelaryjnej:
a) prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
b) przyjmowanie korespondencji i przekazywanie do dekretacji po czym przesyłanie jej zgodnie
z dyspozycją, z wykorzystaniem elektronicznego systemu obiegu dokumentów,
c) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
d) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną oraz nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim;
e) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą lub Wicestarostą,
f) prowadzenie spraw związanych z załatwianiem petycji, postulatów i inicjatyw obywateli,
g) prowadzenie dokumentacji związanej ze środkami publicznego przekazu;
4. W zakresie kadr i szkoleń:
a) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek,
b) organizowanie i przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska pracy pracowników samorządowych oraz kierowników jednostek,
c) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
d) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
e) organizowanie i koordynowanie praktyk zawodowych oraz staży absolwenckich,
f) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej,
g) prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych oraz kierowników i dyrektorów jednostek,
h) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą,
i) prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
j) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi osób zobowiązanych do składania tych oświadczeń;
5. W zakresie spraw ogólnych:
a) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem, zmianą składu Powiatowej Rady Rynku Pracy,
b) przekazywanie sprawozdań zbiorczych o udzielonej pomocy publicznej i współdziałanie w tym
zakresie z jednostkami udzielającymi pomocy oraz z wydziałami Starostwa,
c) organizowanie informacji wizualnej Starostwa;
6. W zakresie spraw gospodarczych i obsługi administracyjnej:
a) gospodarowanie środkami na wydatki związane z utrzymaniem Starostwa,
b) administrowanie obiektów będących w dyspozycji Starostwa,
c) zapewnienie technicznego funkcjonowania Starostwa oraz współdziałanie w zakresie prowadzenia remontów z Wydziałem Architektury i Budownictwa oraz Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych,
d) zabezpieczenie mienia Starostwa przed kradzieżą, włamaniem i pożarem,
e) prowadzenie gospodarki środkami trwałymi, wyposażenie Starostwa w materiały biurowe, druki, pieczątki oraz tablice informacyjne,
f) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją własnych środków transportowych,
g) obsługa spraw związanych z wyjazdami służbowymi, w tym z wykorzystaniem prywatnych środków transportu,
h) prowadzenie prenumeraty czasopism i wydawnictw zamawianych do Starostwa,
i) prowadzenie rejestru pieczęci i pieczątek Starostwa,
j) zabezpieczenie łączności, nadzór nad sprawnością sieci telefonicznej i rozliczanie rachunków telefonicznych,
k) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych i wykonywanie w imieniu Starosty funkcji likwidatora
w zakresie przechowywania rzeczy znalezionych oraz likwidatora w zakresie likwidacji ruchomości, które zostały przejęte na rzecz Powiatu Łaskiego na podstawie przepisów ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym,
l) prowadzenie ewidencji zakupu książek,
ł) działanie w systemie Centralnego Podmiotu Wyrobów Akcyzowych.
7. W zakresie obsługi informatycznej:
a) administracja użytkownikami oraz grupami użytkowników korzystających z systemów teleinformatycznych Starostwa,
b) administracja urządzeniami i systemami teleinformatycznymi Starostwa,
c) administracja oprogramowaniem komputerowym w zakresie stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych oraz przeprowadzanie audytu legalności oprogramowania,
d) współdziałanie w zakresie doboru i zakupu sprzętu, oprogramowania komputerowego, oraz usługinternetowych,
e) wsparcie techniczne i współdziałanie z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w celu zapewnienia bezpieczeństwa baz danych, w szczególności zawierających dane osobowe,
f) wprowadzanie i aktualizacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej,
g) wsparcie techniczne w zakresie prowadzenia strony internetowej Starostwa,
h) wsparcie techniczne i współdziałanie z Koordynatorem Powiatowym – Pełnomocnikiem
Kryzysowych, Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie ochrony informacji
niejawnych,
i) nadzór i monitorowanie bezpieczeństwa połączeń z zewnętrznymi sieciami, a w szczególności
z Internetem.
8. W zakresie kultury:
a) umieszczanie na zabytkach nieruchomych znaków, że zabytek podlega ochronie;
b) wydawanie decyzji o zabezpieczeniu zabytku nieruchomego w formie czasowego zajęcia
w przypadku, gdy zagraża mu zniszczenie lub uszkodzenie;
c) opracowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami;
d) ustanawianie społecznego opiekuna zabytków oraz cofanie takiego ustanowienia;
e) prowadzenie powiatowej biblioteki publicznej;
f) nadzór nad organizacją powiatowych imprez kulturalnych;
g) organizacja świąt państwowych, uroczystości patriotycznych i rocznicowych;
h) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem muzeów oraz nabywanie muzealiów;
i) przygotowywanie propozycji z zakresu finansowania bieżącej działalności remontowanych obiektów kultury oraz kontrolowanie wykorzystania wydatkowanych na te cele środków budżetowych;
j) prowadzenie spraw z zakresu szeroko pojętej wymiany kulturalnej: krajowej i zagranicznej;
k) tworzenie sprzyjających warunków organizowania działalności kulturalnej na terenie Powiatu.
9. W zakresie kultury fizycznej:
a) tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej;
b) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej;
c) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych rejestrowanych przez Starostę;
d) organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju.
10. W zakresie nadzoru nad stowarzyszeniami:
a) nadzór nad działalnością stowarzyszeń;
b) opracowywanie corocznego programu współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
c) organizowanie i koordynowanie bieżących kontaktów pomiędzy Powiatem i organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie.
11. W zakresie integracji europejskiej, promocji i rozwoju:
a) opracowywanie materiałów w zakresie kompleksowego programowania i ustalania strategii rozwoju Powiatu;
b) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych oraz współdziałanie
w przygotowywaniu informacji prasowych i publikacji o Powiecie;
c) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu w kraju i za granicą;
d) koordynowanie prac związanych z powstawaniem i uaktualnianiem informacyjnego serwisu elektronicznego;
e) organizowanie konferencji prasowych Starosty;
f) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem strony internetowej Powiatu oraz Biuletynu Informacji Publicznej;
g) prowadzenie Kroniki Powiatu;
h) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Gazety Powiatu Łaskiego.